BUDAFOK-TÉTÉNY

BUDAPEST XXII. kerület ÖNKORMÁNYZATÁNAK

 

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓJA

 

https://idopontfoglalas.budafokteteny.hu/ weboldalon elérhető online időpontfoglaló rendszer használata során birtokába került személyes adatok kezeléséről

 

Verziószám: 1.0.

Budapest, 2024. november 8.


 

 

Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata (a továbbiakban: Adatkezelő) online időpontfoglalási lehetőséget biztosít annak érdekében, hogy a munkaszervezeteként eljáró Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) által nyújtott ügyintézési szolgáltatásokat a kerületi lakosok, jogi személyek képviseletében eljáró természetes személyek, valamint egyéb természetes személyek (a továbbiakban együttesen: Érintettek) előzetes, online formában történő időpontfoglalás alapján is igénybe tudják venni. Az online időpontfoglaló rendszer használatával az Érintettek egyszerűen és hatékonyan tudják elindítani az ügyintézési folyamatokat. 

 

A fentiekre figyelemmel Adatkezelő az Érintettek részére az Európai Parlament és a Tanács (EU) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló 2016/679 rendelete (a továbbiakban: GDPR) és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseivel összhangban a következő tájékoztatást adja.

 

Az Adatkezelő kötelezettséget vállal arra vonatkozóan, hogy az általa végzett adatkezelés megfelel a hatályos jogszabályokban meghatározott elvárásoknak, így különös tekintettel azon elvárásnak, hogy az Érintettek részére adott tájékoztatást tömör, átlátható, világos és közérthető megfogalmazással és könnyen hozzáférhető formában bocsátja rendelkezésre, jelen adatkezelési tájékoztató formájában.

 

Az adatkezelési tájékoztatóban található legfontosabb információkat könnyen érthető, táblázatos formában az utolsó oldalon foglaltuk össze.

 

I. Az Adatkezelő

 

Név:                            Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata

Képviseli:                    Karsay Ferenc polgármester

Székhely:                    1221 Budapest, Városház tér 11.

Telefon:                      +36 1 229 26 11

E-mail:                        onkormanyzat@bp22.hu 

Weboldal:                   www.budafokteteny.hu 

 

Adatkezelő adatvédelmi tisztviselője:

Perfectus Consilium Kft.

E-mail: adatvedelem@bp22.hu 

 

II. Az Adatkezelő elérhetősége

 

Adatainak kezelésével kapcsolatosan az alábbi módokon kérhet tájékoztatást:

  • Ügyfélfogadási időben személyesen, előre egyeztetett időpontban, a 1221 Budapest, Városház tér 11. szám alatt.
  • Elektronikus elérhetőséggel az onkormanyzat@bp22.hu e-mail címen, illetve az e-Papír szolgáltatással, mely a https://epapir.gov.hu címen elérhető el.
  • Postai úton a 1221 Budapest, Városház tér 11. címre küldött levéllel.
  • Telefonos úton az alábbi elérhetőségen: +36 1 229 26 11

III. Az adatkezelés célja

 

Az adatkezelés célja, hogy az Adatkezelő az online időpontfoglaló rendszeren keresztül könnyen és egyszerűen használható időpontfoglalási lehetőséget biztosítson az Érintettek számára, a munkaszervezeteként eljáró Hivatal ügyintézési szolgáltatásainak igénybevételéhez.

 

Ennek keretében az adatkezelés közvetlen céljai:

 

-    az Érintett azonosítása;

-    az Érintett által előzetesen lefoglalt időpont rögzítése és az Adatkezelő részéről az időpontfoglalással kapcsolatos visszaigazolás küldése;

-    az ügy előkészítése a Hivatal által, a gyorsabb ügyintézés érdekében;

-    az Érintett értesítése, amennyiben a lefoglalt időpontot törölni vagy módosítani szükséges valamilyen okból.

 

IV. A kezelt adatok köre

 

Az Adatkezelő annak érdekében, hogy a jelen adatkezelési tájékoztató III. pontjában foglalt célokat teljesítse, az Érintettek alábbi személyes adatait kezeli:

 

  • az Érintett teljes neve;
  • az Érintett e-mail címe és az esetlegesen abban megjelenő további személyes adatok;
  • az Érintett telefonszáma;
  • az időpontfoglalás időpontja, a foglalt időpont ideje, az ügy típusa;
  • az Érintett által esetlegesen korábban elindított ügyintézési folyamat száma (ügyszám, előzmény szám);
  • a foglalt ügytípustól függően az ügy előkészítését segítő adatok;
  • az Érintett által a ,,Megjegyzés” rovatban esetlegesen feltüntetett további személyes adatok.

 

A fenti adatokat az Adatkezelő közvetlenül az Érintettől szerzi be. 

 

V. Az adatkezelés jogalapja

 

A jelen adatkezelési tájékoztató IV. pontjában megjelölt személyes adatok kezelésének jogalapja a GDPR 6. cikk (1) albekezdésének a) pontjában meghatározott érintetti hozzájárulás, melyet az Érintett az adatkezelés megkezdését megelőzően, az online időpontfoglaló rendszer elektronikus felületén elhelyezett jelölőnégyzet kijelölésével adhat meg.

 

Az érintetti hozzájárulás megfelel a GDPR (32) és (42)-(43) preambulumbekezdéseiben, 4. cikkének 11. pontjában, valamint 7. cikkében meghatározott feltételeknek, tekintettel arra, hogy:

-    az Érintett személyes adatait az elektronikus felületen önkéntesen bocsátja az Adatkezelő rendelkezésére, az online időpontfoglalási folyamat elvégzése nem kötelező;

-    az Érintett az online időpontfoglaló rendszer űrlapján elhelyezett jelölőnégyzet kijelölésével személyes adatainak kezeléséhez konkrétan és kifejezetten hozzájárul;

-    az Érintett hozzájárulásának megadásáról a jelen adatkezelési tájékoztató megismerését követően dönthet;

-    az Érintett az adatkezeléshez adott hozzájárulását bármikor visszavonhatja.

 

Az adatkezeléshez történő hozzájárulás visszavonására irányuló nyilatkozatát az Érintett bármikor jogosult benyújtani az Adatkezelőhöz az alábbi módokon:

 

-    az Adatkezelő onkormanyzat@bp22.hue-mail címére küldött elektronikus levélben;

-    E-papír szolgáltatás igénybevételével küldött küldemény útján;

-    illetve az Adatkezelő székhelyén személyesen tett bejelentés, vagy a székhelyre küldött postai küldemény útján.

 

A hozzájárulás visszavonására vonatkozóan tartalmi vagy formai követelményt az Adatkezelő nem támaszt, azonban a nyilatkozatnak alkalmasnak kell lennie az Érintett egyértelmű azonosítására. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájárulás visszavonását megelőző adatkezelés jogszerűségét.

 

Felhívjuk a figyelmet, hogy az időpontfoglalás alapján hivatali ügy indul, úgy annak lefolytatása során az Érintett személyes adatainak kezelése az adott ügykörre irányadó adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint történik. Amennyiben az időpontfoglalás alapján nem történik ügyindítás, úgy az Érintett személyes adatainak kezelésére vonatkozóan kizárólag a jelen adatkezelési tájékoztatóban foglaltak az irányadók.

 

VI. Adatkezelés időtartama

 

A GDPR 5. cikk (1) bekezdésének e) pontjában, valamint az Infotv. 4. § (2) bekezdésében foglaltakra figyelemmel személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.

 

Az Adatkezelő a jelen adatkezelési tájékoztató IV. pontjában meghatározott személyes adatokat a lefoglalt időpont napjáig, tehát a személyesen történő megjelenés napjáig kezeli. Az ügyintézés Hivatalban, személyesen történő megindításának napjától az adott ügykörre vonatkozó adatkezelési tájékoztatóban foglalt rendelkezések érvényesek.

 

A törlés a papír alapon tárolt adatok (időpontfoglalás adatainak nyomtatása az ügyintéző részére) esetében megsemmisítéssel, az elektronikus formában tárolt adatok esetében a helyreállítás lehetősége nélküli törléssel valósul meg.

 

VII. Adatfeldolgozók, címzettek

 

Az Adatkezelő az Érintett személyes adatait az online időpontfoglalással kapcsolatosan az alábbiakban részletezett esetekben és körben továbbítja az alábbi adatfeldolgozók részére:

 

-    a jelen adatkezelési tájékoztató III. pontjában meghatározott cél elérése érdekében az Érintett személyes adatainak teljes körét az Adatkezelő munkaszervezeteként eljáró Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivatal (1221 Budapest, Városház tér 11., képviseli: Tevanné dr. Südi Annamária jegyző) adatfeldolgozóként kezeli;

-    a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi Polgármesteri Hivatal által használt DMSOne Ultimate szakprogramban esetlegesen rögzített adatok vonatkozásában a program üzemeltetéséért felelős DMSOne Zrt. (székhelye: 1117 Budapest, Infopark sétány 1. „I” épület, info@dmsone.hu) minősül adatfeldolgozónak.

 

Az Adatkezelő az Érintettek személyes adatait az online időpontfoglalással kapcsolatosan a fentieken túl az alábbiakban részletezett esetekben és körben szükségszerűen továbbítja az alábbi címzettek részére:

 

-    az Érintettel postai úton történő kapcsolattartás esetén a kézbesítési adatok a Magyar Posta Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6., e-mail: adatvedelem@posta.hurészére kerülnek továbbításra a címzéshez szükséges adatok;

-    az e-mail-ben kezelt adatok tekintetében a levelezőrendszer üzemeltetőjeként a Microsoft Operations Ireland (One Microsoft Place, South County Business Park, Leopardstown, Dublin 18 D18 P521 Reception: +353 (1) 2953826) működik közre;

-    az elektronikus kapcsolattartás keretében egyes szabályozott és központi elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevétele esetén a címzéshez szükséges adatok az IdomSoft Zrt. (cím: 1394 Budapest, Pf.: 390., e-mail: adatvedelem@idomsoft.hurészére kerülnek továbbításra címzéshez szükséges adatok.

 

Az Adatkezelő a személyes adatok kezelése vonatkozásában további adatfeldolgozót nem vesz igénybe. További adatfeldolgozó igénybevétele esetén Adatkezelő az adatfeldolgozás tényéről az Érintettet tájékoztatja jelen adatkezelési tájékoztató kiegészítése és nyilvánosságra hozatala útján.

 

A fentieken túl az Adatkezelő a személyes adatokat harmadik személy címzett részére nem továbbítja, különös tekintettel az EGT tagállamokon kívüli adattovábbításra.

 

VIII. Az adatok kezelésének módja

 

Az Adatkezelő a jelen adatkezelési tájékoztató IV. pontjában megjelölt, és birtokába kerülő személyes adatokat manuálisan kezeli, tehát nem végez automatizált adatkezelést, nem végez profilalkotást.

 

Az Adatkezelő megfelelő szervezési intézkedésekkel biztosítja, hogy az adatokhoz az Adatkezelő által csak ezen feladat teljesítésével megbízott, és jogosultsággal rendelkező munkatársai férjenek hozzá.

 

Az Adatkezelő kiemelt figyelmet fordít a személyes adatok megfelelő szintű biztonságára és bizalmas kezelésére, többek között annak érdekében, hogy megakadályozza a személyes adatokhoz és az adatok kezeléséhez használt eszközökhöz való jogosulatlan hozzáférést, illetve azok jogosulatlan felhasználását. A papír alapon tárolt személyes adatokat az Adatkezelő székhelyén zárható irodabútorokban és irattári helyiségben, az elektronikus adatokat az Adatkezelő a megfelelő jogosultságkezeléssel ellátott tárhellyel rendelkező, saját tulajdonú szerverén tárolja.


 

 

IX. Nyilvánosságra hozatal

 

Az Adatkezelő a jelen adatkezelési tájékoztatóban megjelölt személyes adatokat nem hozza nyilvánosságra.

 

X. Az Érintett jogai adatainak kezelésével összefüggésben

 

X.1. Hozzájárulás visszavonásának joga (GDPR 7. cikk)

 

Az Érintett jogosult bármelyik adatkezeléshez adott hozzájárulását bármikor visszavonni, amikor az Érintett személyes adatainak kezelése az Érintett hozzájárulásán alapszik. Fontos, hogy a hozzájárulás visszavonása a hozzájárulás visszavonása előtt végzett adatkezelés jogszerűségét nem befolyásolja. Abban az esetben, ha az Érintett hozzájárulását visszavonja, lehetséges, hogy bizonyos szolgáltatásokat az Adatkezelő nem tud számára nyújtani, és amennyiben ez releváns, az Adatkezelő erről a hozzájárulás visszavonásakor ad tájékoztatást. Az Érintett, ezen jogának gyakorlása nem érinti az Adatkezelő által más jogalap alapján kezelt személyes adatok további kezelését.

 

A hozzájárulás visszavonásának módját részletesen jelen adatkezelési tájékoztató V. pontja tartalmazza.

 

X.2. Az Érintett előzetes tájékoztatáshoz való joga (GDPR 13.-14. cikk)

 

Amennyiben a személyes adatokat az Érintettől gyűjtik, Adatkezelő a személyes adatok megszerzésének időpontjában tájékoztatja az Érintettet az Adatkezelőre vonatkozó alapvető információkról, a személyes adatok tervezett kezelésének céljáról, az adatkezelés jogalapjáról, az esetleges adattovábbítási műveletekről. Adatkezelő ezen felül köteles az Érintettet az adatai kezelésére vonatkozó kiegészítő információkról is tájékoztatni, így többek között az adattárolás időtartamáról, az Érintettet megillető jogokról, valamint a hatóságnak címzett panasz benyújtásának jogáról. Az Adatkezelő az Érintett előzetes tájékoztatáshoz való jogának érvényesülését jelen Adatkezelési Tájékoztató nyilvánosságra hozatalával, valamint az Érintett részére az adatkezelési művelet megkezdése előtt történő átadásával biztosítja.

 

X.3. A hozzáférési jog (GDPR 15. cikk)

 

Az Érintett jogosult hozzáférést kérni a személyes adataihoz, továbbá az Adatkezelő által kezelt személyes adatairól másolatot kapni és ellenőrizni, hogy az adatkezelést az Adatkezelő jogszerűen végzi-e.

 

X.4. A helyesbítéshez való jog (GDPR 16. cikk)

 

Az Érintett jogosult az Adatkezelő által kezelt személyes adatainak helyesbítését kérni. E jog értelmében az Érintett jogosult az Adatkezelő által kezelt hiányos vagy pontatlan személyes adatainak helyesbítésére azzal, hogy ilyen esetben az újonnan átadott adat hitelességének ellenőrzése szükségessé válik.

 


 

 

X.5. A törléshez – elfeledtetéshez – való jog (GDPR 17. cikk)

 

Az Érintett jogosult az Adatkezelő által kezelt személyes adatai törlését kérni. E jog gyakorlása feljogosítja az Érintettet arra, hogy kérje az Adatkezelőtől személyes adatainak törlését, amennyiben azok további kezelésére nincs megfelelő ok. Az Érintett abban az esetben is jogosult kérni személyes adatainak törlését, amennyiben sikerrel tiltakozott személyes adatai kezelése ellen, amennyiben az Adatkezelő a személyes adatait jogellenesen kezelte, vagy amennyiben a magyar jog alapján az Adatkezelő köteles az Érintett személyes adatait törölni. Adatkezelő ugyanakkor bizonyos esetekben jogosult megtagadni a törlési kérelem teljesítését, melyről az Érintett megfelelően tájékoztatni köteles.

 

X.6. Az adatkezelés korlátozásához való jog (GDPR 18. cikk)

 

Az Érintett jogosult személyes adatai kezelésének korlátozását kérni, amennyiben az Adatkezelő jogellenes adatkezelést folytat, és az Érintett nem szeretné, hogy az adatok törlésre kerüljenek, és inkább az adatok felhasználásának korlátozását kéri. Az adatkezelés korlátozásához való jog megilleti továbbá az Érintettet abban az esetben is, amikor vitatja az Adatkezelő által kezelt adatok pontosságát.

 

XI. Jogorvoslati lehetőségek

 

Amennyiben az Érintett úgy ítéli meg, hogy az adatkezelés a GDPR vagy az Infotv. rendelkezéseibe ütközik, illetve sérelmesnek véli azt, ahogy az Adatkezelő a személyes adatait kezeli, akkor javasoljuk, hogy először az Adatkezelőt keresse meg panaszával. A panasza minden esetben kivizsgálásra kerül. 

 

Ha a panaszának kivizsgálása ellenére vagy a válaszadásra nyitva álló határidő eredménytelen eltelte esetén sérelmezi azt, ahogy az Adatkezelő kezeli az adatait, vagy közvetlenül hatósághoz szeretne fordulni, akkor bejelentéssel élhet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11., postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu, honlap: www.naih.hu).

 

Lehetősége van adatainak védelme érdekében bírósághoz fordulni, amely az ügyben soron kívül jár el. Ebben az esetben szabadon eldöntheti, hogy a lakóhelye (állandó lakcím) vagy a tartózkodási helye (ideiglenes lakcím) szerinti törvényszéknél (http://birosag.hu/torvenyszekek) nyújtja-e be keresetét. 

 

A lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszéket megkeresheti a http://birosag.hu/ugyfelkapcsolati-portal/birosag-kereso oldalon.

 

Budapest, 2024. november 8.

 

 

 

                                                                                         Karsay Ferenc sk.

                                                                                             polgármester

 


 

 

A személyes adatok kezelésével kapcsolatos legfontosabb információk

 

Ki kezeli az adatait?

 

Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata

Hol érhet el bennünket?

 

Személyesen és postán székhelyünkön, illetve számos elektronikus csatornán. Ezeket részletesen a II. pontban írtuk le.

Milyen adatait kezeljük?

 

Az Önre vonatkozó lehető legkevesebb adatot kezeljük, ezeket részletesen a IV. pontban írtuk le.

Mennyi ideig kezeljük az Ön adatait?

 

A személyes adatait az Ön által lefoglalt időpont napjáig, tehát a személyesen történő megjelenés napjáig kezeljük.

 

Honnan szerezzük be az adatait?

 

Azokat Ön adja meg számunkra, amikor időpontot foglal online felületünkön keresztül.

Miért kezeljük az adatait?

 

Azért, hogy az Ön számára biztosítani tudjuk az online időpontfoglaló rendszerünkön keresztül történő időpontfoglalás lehetőségét.

 

Mi hatalmaz fel bennünket arra, hogy kezeljük az adatait?

 

Az a körülmény, hogy Ön az adatainak kezeléséhez önkéntes és kifejezett hozzájárulását adta.

 

Kinek továbbítjuk az Ön adatait?

 

Azon szervezeteknek, melyek részt vesznek az ügyviteli folyamataink segítésében. Ezen szervezeteket részletesen a VII. pontban írtuk le.

Milyen jogok illetik meg Önt?

 

Számos jog illeti meg személyes adatai védelmével összefüggésben. Ezeket részletesen a X. pontban írtuk le. Ezek közül a legfontosabb, hogy Ön az adatainak kezeléséhez adott hozzájárulását bármikor visszavonhatja. Arról, hogy ezt milyen módon teheti meg, az V. pontban találhat részletes információkat.